Seznam ve stopách Googlu

15. května v 20:53

S konkurenčními boji se setkáváme opravdu kdekoliv. Mnohdy takové boje vedou i dvě kamarádky, které se perou o jednoho kluka. Většinou jsou však konkurenční boje problémy obchodů se stejnými službami, kdy zákazník neví, k jaké společnosti se obrátit, aby z toho vyšel nejlépe.

Mnohdy rozhoduje cena, protože Češi si stále více a více hledí na to, kolik utratí a kolik je vše bude stát. Volí proto mnohdy to nejlevnější. V řadě případů však nejlevnější není to nejlepší. Kvalita služeb je však další věc, na základě které se rozhodují klienti. I to může být výhoda oproti jiným obchodům, u nichž je naprosto jasné, že nemají zrovna nejkvalitnější služby. 

Jisté konkurenční boje fungují dokonce i v internetovém světě. Přece jenom je internet dnes využívaný denně, proto se převážně vyhledávače snaží získat co nejvíce lidí, kteří ho budou navštěvovat a kteří pomocí nich budou právě vyhledávat. Častokrát si to neuvědomujeme, že jsme součástí obrovského byznysu, ve kterém se denně otočí několik milionů. Mezi nejznámější vyhledávače patří rozhodně Seznam nebo také Google. Právě tito dva rivalové stále vedou jisté boje, ovšem Google má ve většině případů stále navrch. To se však Seznam rozhodl alespoň trochu změnit!

Přibližuje se k němu malými, ale razantními krůčky

Seznam se v posledních letech snaží o něco, co by lidi zaujalo natolik, že by Google zcela vymazali z paměti. Jenže Google je bohužel běžně zaběhnutý vyhledávač, který je opravdu více používaný než Seznam. Seznam proto dělá různé kroky k tomu, aby se mu alespoň trochu přiblížil. V poslední době například navýšil limit velikosti sitemapy. Google a vyhledávač Bing během loňského roku tento krok udělali a zvýšili tak velikost sitemapy z deseti MB napadesát MB. Letos se konečně přidal i Seznam, ale v tomto případě stále platí limit padesát tisíc URL. Tuto preblematiku obykle řeší SEO konzultant či SEO specialista.

Mezi další takové kroky patří třeba zrychlení indexace. Seznam navyšoval počet zdrojů, kde Freshot hledá nový a nový obsah. Stahování, se kterým jsme se potýkali nyní, nebylo tak efektivní, jak by si tento vyhledávač přál.