Linkbuilding, tedy budování zpětných odkazů je poměrně nepostradatelnou součástí SEO. Pokud chcete, aby vaše weby byly lépe k nalezení při vyhledávání. Můžete na něm začít pracovat v momentě, kdy bude mít váš web pro vyhledávače jednu z nejzásadnějších věcí a tou je kvalitní obsah. Zpětný odkaz je odkaz směřující na vaše webové stránky z jiného místa. Je důležité, aby měl správnou formu a byl umisťován na správných webech. Ty musí být relevantní, významné, důvěryhodné. Měl by vznikat zcela přirozeně, alespoň podle představy společnosti Google, která má určovat, co jsou přirozené, tedy natural a nepřirozené odkazy. Podle něj by neměl vznikat na komerčním základě, například přímým placením nebo jinou formou odměňování.
Linkbuilding v praxi
Praxe je zcela jiná a je třeba ji svěřit odborníkům, protože o tom celý linkbuilding formou budování zpětných odkazů prostě je. Je totiž třeba budovat pro váš web zpětné odkazy v zásadě zcela nepřetržitě. Zpětné odkazy slouží zejména ke dvěma účelům. Jako jakási potrava pro vyhledávače typu, Google, Seznam centrum či Bing, které následně podle počtu, obsahu i kvality zpětných odkazů posuzují význam vašeho webu i konkrétní stránky, a podle toho vás umisťují do výsledků ve vyhledávání. Pro zvýšenou návštěvnost, jako součást klasického inbound makretingu tam, kde umístíte odkazy na vhodný web, budou klikat návštěvníci cizího webu na vaše odkazy.
Získávání zpětných odkazů
Zpětné odkazy pak získáváte automaticky neboli organicky vždy, když jiný web, médium nebo blog odkáže na něco v odkaze na vašem webu. Tématy lze vyvolávat vyšší zájem a oslovovat zajímavé a také relevantní weby. Výměna odkazů není moc funkční a je v praxi spíše opatřována formou nákupu. Pro budování zpětných odkazů můžete sami provozovat více webů a toho pak na zpětné odkazy využít. Ty pak na sebe různě křížově odkazují. Vždy to musí dávat smysl a být zadáno ve správném kontextu. Zpětné odkazy vedené ze sociálních sítí lze dobře využít pro přivádění návštěvnosti. Pro samotné SEO jsou ale dosti bezcenné. Nepředávají právě ten důležitý PageRank, což sice funguje trochu složitěji, ale lze to využít jako pomůcku pro chápání SEO a jeho mechanismů. Nejsou totiž chápány jako zpětné odkazy, protože vedou přes nějakou formu přesměrování.
Máte zájem o linkbuilding? Jste z Ostravy a okolí?
Lepší je individuální přístup, protože pokud někdo potřebuje linkbuilding, tak často potřebuje zhodnotit i další marketingové aktivity, které jsou z pohledu SEO důležité. Doporučuji tedy vybírat místního SEO specialistu, který s Vámi provede úvodní analýzu, aby byl linkbuilding účinný a také aby mohl doporučit další možnosti, které jsou důležité pro lepší výsledky ve vyhledávání pro Vaši webovou stránku – a to je nejdůležitější.
Proč má smysl dělat v SEO linkbuilding?
Linkbuilding v SEO je důležitý, protože to pomáhá zvýšit povědomí o vaší webové stránce, což pomáhá zvýšit návštěvnost a vede k vyšším pozicím ve vyhledávacích výsledcích. Linkbuilding také pomáhá posilovat autoritu vaší webové stránky a zvyšuje její šanci na úspěch v budoucích vyhledáváních.
3 hlavní důvody proč linkbuilding pro SEO
Linkbuilding je jedním z nejdůležitějších faktorů pro SEO. Umožňuje vyhledávačům identifikovat relevantní obsah, což zvyšuje pozici stránky ve výsledcích vyhledávání.
Linkbuilding vám může pomoci zvýšit návštěvnost vašich webových stránek. Linky od důvěryhodných stránek a kvalitních zdrojů mohou přinést více uživatelů na vaše stránky a promítnout se do vyššího počtu příspěvků na sociálních médiích.
Linkbuilding může také sloužit jako účinný způsob diverzifikace odkazů. Zdravá linkbuilding strategie by měla kombinovat různé typy odkazů (interní, externí, nofollow) a linky od různých domén s různou autoritou.